Yazdır

Çanakkale Kepez

Çanakkale Boğazı'nın incisi: KEPEZ

Kepez

Kepez beldesi Çanakkale’ye 4 km. uzaklıkta olup İzmir yolu üzerinde denizden 300 metre içeride küçük bir tepelik alan üzerinde kurulmuştur. Kepez beldesi 618 hektarlık bir yüzölçümüne sahiptir.

Kepez hicri 1225 miladi 1810 yılında sadece Ayşe Sultan Vakfı’na ait bir arazi durumundadır. 18. yüzyıl başlarında Kalabaklı Köyü’nün “Kepezaltı” olarak adlandırılan bir mevkisi olduğu söylenmektedir.

1877-1878 Osmanlı-Rus Savaşı sonrası Bulgaristan’dan Türkiye’ye göç eden 28 ailelik bir grubun Kepez’e yerleşmesi ile Kepez Köyü kurulmaya başlanmıştır.

Kepez uzun yıllar Hamidiye olarak anılmıştır. İstanbul’da Mahmut Paşa Mahallesi sahibi Hamidi Alaca Mustafa Efendi’nin imzası ile Kepez’in mülk ve hakları buradaki göçmenlere dağıtılmıştır. Köy Hamidiye ismini bu kişiden almıştır. Resmi kayıtlarda bu isim Kalabaklı Köyü’ne bağlı olarak kullanılmıştır. Köy Cumhuriyetin ilanından sonra denize uzanan büyük kaya ve seyranlık anlamına gelen KEPEZ adını almıştır. Ayrıca ‘’Gelin duvağı’’ anlamındadır.

Kepez sahilde bir belde olarak yaz-kış yaşanabilir çevresi ile sağlık kampüsü haline gelmiştir. Beldemizde bulunan ÇOMÜ Tıp Fakültesi Araştırma Hastanesi, Diyaliz Merkezinin yanı sıra bir sağlık ocağımız bulunmaktadır. Diş Hastanesi yapılacaktır. Ayrıca Devlet Hastanesi’nin de Kepez’de yeni bir bina ile hizmet vermesini bekliyoruz.  Sosyal Güvenlik Kurumu binası beldemizdedir.

Fen Lisesi’nin yeni binası Kepez sınırlarımız içinde inşaatı devam etmektedir. Halen beldemizde Av. İbrahim Mutlu Lisesi,  Hüseyin Akif Terzioğlu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi ve Uygulama Oteli, ayrıca iki ilköğretim okulu bulunmaktadır. Üçüncü okul yeri bağışı alınmıştır. En kısa zamanda Boğazkent Mahallemizi de okula kavuşturmak için gerekli çalışmaları yapacağız.

Kepez eğitim beldesi olma noktasında iddialıdır. Okullarımızın çalışmalarını, başarılarını belediye olarak her zaman destekliyoruz. Kepez Belediyesi Gençlik Eğitim ve Kültür Merkezinde her yaştan belde halkına gönüllü eğitim hizmeti verilmektedir. Zengin bir kütüphanemiz, 20 kişilik bilgisayar laboratuarımız, iki etüd sınıfımız, iki okul öncesi 5 yaş sınıfımızda eğitim veriyoruz. Bilgisayar, İngilizce, Satranç, Okuma-yazma kursu, yetişkin erkek ve bayanlar için halk oyunları kursları açtık. Kurslarımızı Çanakkale Halk Eğitim Merkezi ile planlıyor ve sertifika veriyoruz.  Anne-babalara yönelik özgüven ve aile içi iletişim, “Sağlık” konulu bilgilendirme toplantılarını STK’lar ile yürütüyoruz. ÇOMÜ Su Ürünleri Fakültesi ile Kepez’li balıkçılara yönelik katılım belgeli eğitim toplantısı yapıldı. Kepez Belediyesi Türk Halk Müziği Korosu ilk konserini Çanakkale’nin, beldemizin tek 5 yıldızlı oteli olan Kolin Otel’de verdi. Yoğun bir ilginin olduğu konserde koromuz dinleyenlerin gönül pencerelerinde bir hoş sadâ bıraktı.  Kepez’de sağlıklı ve eğitimli bir gelecek için çalışıyoruz.

19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramının ardından Yağlı Pehlivan Güreşlerimiz yapılır. Geçen yıl güreş ağamız bir Yunanlı dostumuz olmuştu. Ulusal basında da ses getiren bir konuydu. Bu yıl da pehlivanlarımızı güreşlerimize bekliyoruz.
                    Kepez Kayısı Festivali her yıl temmuz ayında düzenlenmektedir. Festival programı içinde toplu sünnet şölenimiz de yer alır. 2009 yılında 31 çocuğumuza sünnet şöleni düzenledik.

Kepez Limanı yolcu ve yük taşımacılığında hizmete devam ediyor. Her gün Kepez-Eceabat arasında arabalı vapur seferleri var. Çanakkale trafiğine girmek istemeyen yolcularımızı Kepez Limanından karşı sahile yolcu ediyoruz.

Kepez Belediyesi Piknik alanı ve Halk Plajı yalnız Kepez halkına değil, dışarıdan gelen konuklarımıza da hizmet vermektedir.  Kumsalı, gazinosu, çadırlı kamp yeri, duş ve tuvaletleri ile temiz ve güvenilir olan plajımıza talebin çok olması bizleri mutlu ediyor.

Kepez’de otomotiv sektörünün tüm temsilcileri Ford, Hyundai, Toyota, Renault, Opel ve Fiat markalarının satış ve servisleri bulunmaktadır.

Kepez Beldemizde ayrıca Köfteci Ramiz ve Truva Opet’te satır et, Edirne ciğeri bulunmaktadır.
                    Doğallığını korumaya özen gösterdiğimiz Kepez Kordonu yalnız belde halkı için değil,  Çanakkale kent gürültüsünden kaçanlar için de mehtap ve canlı müzikle buluşma yeridir. Karşı sahilde “Dur Yolcu” yazısına boğazın bu yakasından merhaba derken çocuk oyun parkı, fitness, çay bahçelerinde özgürlüğün tadı bir daha yaşanır.